Narzędzia dostępności Przydatne linki

Informacje dla maturzystów

27.04.2025

Uwaga!

Na egzamin maturalny z języka polskiego w dniu 5 maja 2025 przychodzimy o godz. 8.30. W szatni pozostawiamy okrycia wierzchnie, telefony komórkowe i inne urządzenia elektroniczne. Po wejściu do budynku, na tablicy ogłoszeniowej będą wywieszone listy słuchaczy przyporządkowane do sal, w których zdają egzamin danego dnia.

Na pisemne egzaminy maturalne, które rozpoczynają się o godz. 9.00 i o godz. 14.00 przychodzimy do szkoły pół godziny wcześniej. 

Ważne!

Przypominamy po wejściu do sali egzaminacyjnej, po wylosowaniu numeru miejsca i podpisu na liście obecności, siadamy na wyznaczonym miejscu i nie opuszczamy sali egzaminacyjnej do rozpoczęcia egzaminu! Z toalety należy skorzystać przed wejściem do sali.

Co słuchacz może zabrać ze sobą na egzamin maturalny?

Podstawowymi przedmiotami, które powinien posiadać słuchacz na maturze z każdego przedmiotu, są: długopis z czarnym tuszem lub pióro z czarnym atramentem, dowód osobisty, można wnieść linijkę i lupę. Kalkulatory będą dostępne w salach dla wszystkich. Na egzamin maturalny warto zabrać ze sobą także małą butelkę wody, chusteczki higieniczne (muszą być bez opakowania), a także ołówek, którym będzie można na przykład zaznaczać ważne fragmenty w tekście. Pamiętajmy wszystkie rysunki, obliczenia  wykonujemy długopisem.

Czego nie można wnosić na salę egzaminacyjną podczas matury?                        

Na salę egzaminacyjną nie wolno wnosić telefonu oraz innego sprzętu elektronicznego. Jego dźwięk lub użycie takiego przedmiotu przez ucznia podczas egzaminu spowoduje unieważnienie matury. Należy także wspomnieć o tym, że słuchacz, którego egzamin został unieważniony, nie będzie mógł przystąpić do matury poprawkowej w sierpniu danego roku. Kolejną okazję do zdawania egzaminu dojrzałości będzie on miał dopiero w roku następnym. Oznacza to, że na “kolejną szansę” maturzysta będzie musiał czekać  dwanaście miesięcy.

Wyjścia do toalety.

Słuchacz może w czasie egzaminu wyjść do toalety. Potrzebę skorzystania z toalety należy zgłosić nauczycielowi poprzez podniesienie ręki. Następnie maturzysta zostanie odprowadzony przez jednego z członków komisji egzaminacyjnej do toalety
i przyprowadzony z niej. Wyjście do toalety jest jedynym uzasadnieniem wyjścia z sali przed skończeniem pisania przez ucznia egzaminu lub upływem czasu.

Wyjście wcześniejsze z sali.

Maturzysta może wyjść z sali wcześniej, jeśli zakończył egzamin, swoją decyzję powinien zakomunikować nauczycielowi podniesieniem ręki. Wtedy podejdzie do niego jedna z osób z komisji egzaminacyjnej, sprawdzi, czy zakodował wszystkie odpowiedzi i zabezpieczy dany egzamin.

Uwaga!  Terminarz egzaminów pisemnych i ustnych jest wywieszony w gablotach na 1 piętrze.

ŻYCZYMY POWODZENIA!

Logo biuletyn informacji publicznej Logo facebooka Logo Uczelni Techniczno-Handlowej Logo Akademii Pedagogiki Specjalnej Logo Społeczna Akademia Nauk

Informacja administracyjna

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:

  1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
  2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
  3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
  4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
  5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
  6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
  7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
  8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
  9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
  10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.